Tuesday, September 16, 2008

siapa saya


saya seorang yg serius...ye ke??



saya mmg serius bile jd demo...ok??


saya pn wat muka serius gk ble wat labwork...haha


tp saya kuat gelak...kne la plak org yg pandai wat lawak ngn saya...leh b'gegar bangunan 2 dbuatnye...ini hanyalah pernyataan yg dbuat-buat ngn melampau skali...exaggerating statement...tp kehidupan ini kadang2 lebih menarik jika kita cuba menyampaikannya dalam bentuk cerita fiksyen...sambutannya lebih memberangsangkan dan yg pasti membuatkan orang lain menunjukkan minat yg mendalam untuk mengetahui lebih banyak dan lebih lanjut mengenai cerita tersebut...bukankah begitu??


tapi ayat saya yg pertama 2 mmg betul pun...when it comes to the fact that it involves anything regarding my work...i tend to scare people away bila saya terlalu khusyuk (biasanya atas alasan stress, makanya saya suka wat facial expression yg menakutkan orang lain) membuat kerja...tapi 1 thing yg orang lain patut tau gak, yg saya sgt mudah bertukar ekspresi muka...n masa zaman sekolah dulu, semua orang cakap saya ni moody orangnye...tapi masa 2 i called it as a transition period, from being a child to a teenager, n blame it on the crazy transition period itself, i tend 2 pissed everyone (especially my famili member)...identity crisis is 1 of my biggest enemy masa zaman sekolah dulu...i used to blame everything, everyone, senang cite semua benda pun leh wat saya rasa macam nak menjerit, hentak2 kaki tanda protes, n rasa mcm nak pukul je sesiapa yg de kat sebelah...


n cite pasal nak pukul orang ni, i can still remember saya pernah tampar muka seorang budak lelaki ni sebab mulut dia celupar...actually, i dun really remember apa yg dia cakap sampai saya leh tampar muka dia, tapi yg pasti, saya terlalu marah masa 2, n tiba2 tanpa b'fikir panjang tangan kiri saya tiba2 dah ada kat pipi budak 2...sekarang ni rasa b'salah gak kat budak 2, tapi nak wat camne, benda dah jadi...tapi 1 benda yg saya ingat, ekspresi muka budak laki 2...yg mcm ala2 pening2 lalat, n blur je muka dia...kuat sangat ke saya tampar??orang kata kalau ada tahi lalat kat tapak tangan, kalau tampar orang, mmg leh sampai wat nampak 'bintang2' berkelip la...n tahi lalat saya mmg ada kat tapak tangan kiri pun ;p

**harapnya budak laki 2 dah maafkn saya...tah2, dia pun tak ingat saya ni siapa sebenarnya...hahahaha


dulu2 masa zaman sekolah, saya selalu rasa vulnerable, outcast, n rasa kehidupan remaja saya sangat2 lah mencabar...but, as i grow older, n year by year bila umur dah meningkat, bila saya fikir balik, n ingat2 semula keadaan saya masa zaman sekolah dulu, apa yg boleh saya katakan...kita kena melalui dan merasai sendiri fasa kehidupan itu terlebih dahulu barulah kita tau sejauh mana kesusahan yg kita dah alami sebelum ni...i used 2 think dat being older is a great thing, ni pemikiran zaman remaja saya, n i guess almost everyone is thinking exactly the same...tapi bila saya dah diberi kebebasan untuk membuat keputusan sendiri, diberi peluang untuk mengurus banyak benda dlm hidup saya sendiri...saya rasa letih...ya, itulah yg saya rasa...macam pakcik spiderman yg mati 2, dia pernah ckp kat ank sedara dia a.k.a spiderman...with great power, comes with great responsibility...tak sure is that the exact ayat, tapi bunyi macam betul je, kira betul jela ek...hehe...the point is, bila kita dah diberikan kebebasan itu, makanya kita bertanggungjawab terhadap semua keputusan dan tindakan yg dibuat...which brings to the equation (freedom = power = responsibility)


semua sedia maklum, there's no such thing as 'going back to the past'...kita tak boleh nak putar balik masa, n as much as we want to, still impian 2 takkan tercapai sampai bila2...we juz have to be contented with all of the actions yg pernah kita wat dulu... n i receive this email pasal benda2 yg relate dengan sesiapa yg lahir in the 80's...brings back old memories...mmmm, nice isn't it??



n saya de tabiat ske mkn icing yg kaler2 2 je klu mkn biskut ni...hehe, sbb manis, biskut 2 x bpe sedap sgt, sbb tawar...muahaha


yeah, tora dtg lg...hahaha, smpi skrg msh de lg mainan tora ni, tp coklat dia da x best, tul x dayah??


mse kecik2 dulu ske gk kumpul askar kecik2 ni, lawan perang2...tp klu t'pijak, atoiiiiii la, sakit woooo....


zaman skola rendah ske men lipat2 kertas mcm dlm gmbr ni, then tulis la tah bnde ngarut pe tah atas kertas 2...haha

abah dulu 'gila' men mnde alah ni...game super mario, adik2 pn ske gk men mnde ni...tp saya x reti sgt men game, so tgk jela...;p

actually, byk lg gmbr2 nye, tp x kn la nk upload sume2 kn...so, be contented wif whatever yg dah d beri...ok?? ;D

3 comments:

Anonymous said...

ya ampunnnnnnn!!!
tampar dak lelaki!
wakakakakakaka.

Anonymous said...

erk!... komen d blog sendirik? huhuuuu (gegeurau jek erinsss) :p

E F K said...

hei...2 bkn i la dayah

adik i pn nme erina gk...

xde mknenye ak nk komen kt blog sndr...okke!!