Wednesday, November 19, 2008

apa kau rasa?


kalau masa mula-mula lagu 'Cuba' by Faizal 'Superman' Tahir keluar, aku cuma banyak menghayati muzik dia je. ala-ala muzik indo, tapi only recently aku take some time nak go deep into the lyrics itself.


kinda funny. but i always felt that i tried so hard to be the nicest friend, sometimes. in some particular cases. lirik lagu 'Cuba' tu ada maksud dia tersendiri, tapi aku nak define that song according to what i understand.


pelik bila aku rasa dekat dengan lagu tu. dengan lirik itu. everything seems fit.


Siapa sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku
Pada mu




rasa sakit itu ada. pedih juga. pernah ada yang marah pada aku sebab aku terlalu baik dengan kawan yang sebegini. tapi mana mungkin aku tinggalkan kawan yang dalam kesusahan. dalam kesedihan. tapi hilangnya sepantas hadirnya. hanya mencari aku tatkala diri dilanda hiba. apa kau rasa? kalau dalam situasi macam ni. aku percaya sudah terlalu ramai yang mengalami keadaan seperti ini. tapi aku baru mahu bercakap tentang perkara ini sebab aku baru sedar tentang lirik lagu itu.




lagi sedih dan lagi sakit kalau kau berlainan jantina dan kau pun ada simpan rasa sayang yang teramat sangat pada kawan yang seorang itu. dalam diam kau mesti terfikir, mesti ada chance satu hari nanti. chance yang bagaimana? terpulang pada keinginan kamu. tapi aku tahu apa yang aku inginkan bila aku berfikir sedemikian. tapi bila sampai ke hujung dia hanya anggap kau hanya tempat dia mengadu hal-hal yang sedih, tanpa pernah sedar tentang kau. aku rasa sudah tiba masanya kau ambil tindakan yang sewajarnya. kau masih mahu tunggu dan jadi kawan yang 'baik hati tapi kau rasa sakit hati'?. terpulang. tapi aku rasa baik aku amek pusing pada orang-orang yang betul-betul mahu ambil tahu pasal aku. dan bukannya datang cari aku bila kau rasa susah. sebab aku pun punya kehidupan lain.


p/s aku agak emosi sebab aku rasa seperti sampah.

4 comments:

Anonymous said...

sapew makan petai..mulot die yg bau busok..ahaks...tetibe kan erina, adelah sorang mamat tuh yg terasa lak.. padahal..muahahaa... bak kate Nabil boyfren kita dua

"LU PIKIR ARR SUNDIRIK"

ngeh2..

E F K said...

ko ni dayah

mulut xleh blah btul

nnt kite mkn petai nk x?hahahaha

cik sabun said...

aah...tetibew tingin lak nk mkn nasik goreng petaiii..nyum2..

E F K said...

ko ni...mkn je ko tau
hahahahaha