Monday, June 8, 2009

kenapalah rajin sangat nak buat inspection

hari ni, adalah one of those days yang stres, rasa nak marah2 senantiasa, dan ditambah dengan hal2 yg remeh, buat lagi mendidih darah dalam badan.

have u ever got urself stuck in a situation where u r actually late for work@meeting someone, then suddenly out of nowhere ada plak pegawai berseragam yang rajin nak buat inspection. bukankah mengganggu kelancaran perjalanan sebenarnya tu. haih.

di UPM ni, masa tengah cuti semester, usually side gates jarang dibuka, most of the time, hanya main gate je yg digunakan untuk laluan keluar masuk UPM, so pagi tadi dengan harapan mahu membuat labwork yang slotnya aku amek pada pukul 9pg (tapi keluar rumah pun 8.55, pe kes aku nak marah2 pada pak guard sbb wat inspection kat main gate, yang bila aku pandai2 nak guna side gates, sume pun tutup, wtfffwknksdfndklagsnjdbjsv)...adegan mencarut masa drive sorang2 pagi td.

then aku wat u-turn, terpaksa la masuk guna pintu gerbang yang semenggah tu...dalam kete, rasa panas je, even ada air-cond sekalipun...masuk2 je, aku wat muka straight masa lalu sebelah pak guard, tak pandang langsung, kalau selalunya aku memang baik hati mau senyum sama kamu ye en.pengawal keselamatan, tapi pagi ni jangan harap...dah lah jalan tu cuma untuk sebuah kenderaan je lalu untuk satu2 masa, dia punya jem sampai ke trafik light depan kubur cina tu lagi, wtfsjbjbuerbgksnvksbksfnk...mencarut lagi sekali.

then, untuk menambahkan kestresan hari ni, lab berkunci, aku memang la tak pegang kunci, tapi aku tak expect sume pun cuti serentak...so, in de end, plan hari ni sume pun tak menjadi...well, sebab tu lah aku ada masa mahu update blog...haih




~apa yang dirancang tak semestinya yang terbaik~

No comments: