Friday, July 23, 2010

update projek DIY

semalam ada bagitau pasal nak buat bunga utk penanggah kan, so, dgn leftover felt drpd buat pouch tu, aku gunting2 bentuk petals utk buat bunga kecik kat bwh ni. lepas tu gunakan glue gun utk lekatkan pin kat bahagian belakang bunga and hari rabu hari tu pergi nilai follow future in-law cari hadiah utk tetamu, aku plak cari peluang cari barang utk diri sendiri. makanya jumpa la manik2 bulat kaler gold n terus dapat idea utk jadikan perhiasan kat tgh bunga tu...heh, banyak tul idea ni sekarang ya...hahaha


kan kebiasaannya orang letak duit dekat bunga penanggah tu, so decided nak lipat2 je n lekat kat bunga tu je. tu kerja last minit nanti kot, dah dekat nak majlis nanti baru sebok nk lekat duit2 tu sume.


the other thing is, aku mula2 macam tak nak sediakn paper bag pn utk bagi kat tetamu, sebab besenya paper bag kan agak mahal. even yang bodo2 macam brown paper bag tu pun mahal sbnrnye tau kalau cari kt kedai online pun. n dah tinggal 2 bulan majlis tiba2 jalan dekat carrefour, terjumpa la brown paper bag ni, murah je dia jual. tak mau bgtau harga, kena cari sendiri. hahaha. tp memang murah la. then my fiance ckp, 'laa, nape tak cakap nak brown paper bag tu, leh je beli dr supplier company abg'...heh, knpe la aku boleh lupa itu incik tunang kerja bidang F&B, dah tentu la pakai brown paper bag ni kan. takpe2, then aku suruh dia check harga. n takdela jauh beza drpd brown paper bag yg aku jumpa kat carrefour tu, tp dengan kualiti yg lebih baik, kertas yg digunakan pn lebih cantik n most importantly paper bag ni ada base dia. sebab yang aku jmp kat carrefour tu, takde base, flat trus.

therefore, it is a great bargain for me utk this brown paper bag, kalau nak diikutkan harganya 1.5 kali ganda mahal dr harga paper bag yang jumpa kat carrefour tu. tp dgn kualiti yg lebih baik, i'm not arguing. hihihi. btw, aku dah compare price dgn harga2 yang ditawarkan kat kedai2 online yg aku jumpa ada jual brown paper bag ni...n its worth it to get this thing from dearest fiance. dapat save duit. nasib baik la terjumpa paper bag ni kat carrefour, kalau tak sampai ke sudah aku tak boleh nak cari brown paper bag murah...hehehe


p.s: ati, jawab soalan exam betul2 tau...aku dah eksaited ko nak balik msia ni...nti kite paw duit abg zhariff ko belanja buka posa eh...haha ;p

1 comment:

Unknown said...

salam..kat mane ade jual brown paper bag yg ade tapak kat bawah ni ek?
tq