Thursday, November 6, 2008

hal-hal politik yang aku tak berapa nak kesah tapi aku sebok nak cerita jugak

obama jadi presiden kulit hitam pertama di amerika. ajaib?aku rasa tidak, cuma mungkin sebelum obama, calon-calon yang tidak berkulit putih tidak bernasib baik, makanya mereka tidak dinobatkan sebagai presiden kulit hitam pertama amerika, lepas ini mungkin ada presiden kulit kaler lain yang bakal menggantikan warna hitam itu, siapa nak jangka?obama lebih bernasib baik. tapi ini cakap-cakap kawan sehari sebelum keputusan diumumkan.



"kau rasa obama ni lagi baik ke daripada bush?entah-entah lagi teruk. macam kes bush dulu, orang calonkan dia sebab rasa dia lebih baik daripada clinton yang ada skandal dengan monica lewinsky tu. tapi bila dah jadi presiden, lagi teruk daripada clinton. sebok nak bom orang je kejenye, sampai takde masa nak buat skandal (rasanya), al gore jugak yang dapat nobel prize siap dapat emmy award lagi."



tapi aku tak suka cakap hal-hal politik. buat aku rasa tua. dan aku memang in denial when it comes to age. even though it's juz a number. aku cuma berharap apa yang dicanangkan oleh en.obama semasa ingin memancing dan mengumpan para penyokong ditunaikan sebaiknya. manusia kadang-kadang jadi kurang betul bila diberi kuasa. tak perlu diberikan contoh sebab diri sendiri adalah contoh terbaik. melainkan kau adalah orang yang paling sempurna. tapi kita semua tau tiada apa yang sempurna kecuali Allah swt. aku harap en.obama waras.



dan cerita pasal dress yang bini en.obama pakai pun boleh jadi 1 isu yang hangat diperkatakan. ini di dunia fesyen terutamanya. dan aku rasa kombinasi warna merah hitam itu cantik.





p/s aku sudah tulis entri psl perkara yg menyakitkan hati, dan masih tersimpan dlm folder draf, bila agaknya aku nak post?mungkin petang nanti bila aku rasa aku tengah marah, sbb awal pagi mood aku selalunya lebih baik.

2 comments:

piece or peace said...

taun ni taun negro....
hamilton 1st negro f1 champs
obama 1st negro america president
yg len cari sendiri

E F K said...

x kuasa aku nk g cari
;p