Saturday, December 27, 2008

betul ke kita tak boleh dapat apa yang kita nak? kalau kita berusaha, mesti ada ganjarannya kan?

well, aku cuma nak jadi manusia yang tahu dan faham tentang konsep bersyukur. kalau dulu mungkin aku akan hentak-hentak kaki tanda protes, dan mungkin juga mengeluarkan kata-kata yang kurang enak didengar kalau aku tak dapat apa yang aku nak, tapi itu dulu. rasanya lah. sekarang ni, lebih menuju ke arah ingin rasa bersyukur dengan apa yang dah diberikan. sebab itu yang terbaik buat masa ini. mungkin.

mungkin kedengaran seperti seorang yang mudah pasrah. tak mahu berusaha lebih untuk mendapatkan apa jua yang diinginkan. tapi apa yang kita tahu tentang masa akan datang. aku hanya buat keputusan pada masa ini. untuk kepentingan pada masa ini. yang ini aku pasti. mungkin.



------------



a bit gloomy with all the commotions surrounding me lately. disturbing somehow. and forlorn too. confused perhaps. fake smiles, fake laughs. my forte.

No comments: