Friday, March 12, 2010

hijau hijau dan hijau


semalam usaha menghabiskan duit di ikea, nak jugak beli tisu kaler2 kat ikea tu, ada je benda lain yang terpaksa di list-out kan, tapi tisu tu jangan harap aku nak letak balik even harga dia mahal lagi dari tisu biasa. first time pergi sana dulu, i was attracted to the bright colors. so, this time around bila dah dapat idea nak buat apa dengan tisu kaler2 tu, i dont think 11.90 is such a waste for 50 sheets.coz i can make lots of flowers from that tissue paper, to be used afterwards dengan harga 11.90 tu (gila kedekut aku ni...hehe)

remember previously pernah cakap kan, i'm addicted to doing things by myself and getting myself crazy over DIY thing, leads me to this website.
i have the intention of having this sort of paper carnation as for my bunga pahar or bunga telur as i called it. eventho it is not the typical bunga dip yang aku rasa mahal tu (walaupun orang cakap "cuma singgit je pun sebatang"), ataupun bunga reben2 yang biasa dapat tu, or even bunga yang siap ada tempat gantung2 tu. but it is still a flower, just a paper flower jela. lagipun aku fikir, bukannya orang nak simpan pun kan (but my mom did kalau orang bagi kat jemputan kawen...hehe) so baik bagi something yang not so costly tapi masih nampak ok juga, even kalau end up kat tong sampah pun aku tak rasa berapa ralat sangat. sebab tu beriya-iya nak beli tissue paper tu. sebab nak buat benda alah bunga carnation macam kat dalam gambar kat atas tu la.
ni la hasilnya. why green? haha...coz i love the green shade. not too bright, not too pale as well, so aku grab and terus beli. buat pun senang je, cuma kena ambil masa sikit la kalau nak buat banyak. aku nak buat 200 kot (kalau larat T_T)

dah siap, jadi aksesori kat botol air hijau baru beli sebab yang lama tertinggal kat jusco so macam dah berjodoh mahu beli botol air baru juga (hijau lagi (-_-"))

oh, nak bagitau gak betapa aku nak guna theme color hijau kan sebab gila sangat dengan color hijau...aku dah beriya-iya juga nak beli kasut color teal-green ni from vincci...i really do love the color, tapi malangnya sangat la ramai perempuan saiz 6 yang beli kasut ni (kot) sampai aku tak jumpa lagi dah kasut ni. last-last aku end up beli kasut kaler beige sebab malas dah nak berusaha cari kat tempat lain n berharap kasut kaler ni ada di pasaran.huh

lagi 1, memang konfem nak buat pomander balls (coz aku nak buat macam2 benda yang berbentuk bulat kat majlis kahwin tu nanti, biar sampai orang tengok naik pelik...haha)...mula2, nak buat guna fake flowers je, coz definitely fresh flowers is out of the question. tapi bila tau lagi murah buat guna kertas, hohohoho...senyum lebar saya dibuatnya. contoh seperti di bawah ini, diambil di sini.



oh, lepas tu, kan macam 'in' sekarang ni nak letak paper lantern kan kat wedding. aku tengok ramai je bloggers yang guna khidmat paper lantern ni. so, this is another round-shape idea. and instead of paper lantern, boleh gak guna bola rotan. aku pernah jumpa benda ni kat kedai pengantin tapi tak tanya plak harga. all of this is just an idea. tapi tah jadi buat kita tunggu jela masa majlis nanti, ok (^_^)




we definitely need lots of ka-ching for the whole preparation stuff. but i'm glad bit by bit everything come together nicely, eventho it is not perfect. because there's alot of idea that need to be finalized (due to money constraint), i have to start doing everything sikit-sikit from now on. any idea yang involved money-saving aku akan try buat. (0_o)...lagipun aku banyak fokus on stuff after marriage life, rather than focusing too much on this wedding day...nak tunjuk la kan betap aku tak kesah sangat pun pasal hal nak merisik, bertunang bagai yang dah agak nak dekat ni, aku tak tahu nak pakai baju apa pun. pakai baju raya jela kot...hehe. kawan-kawan saya lagi bising tau suruh pakai itu ini. but i love them all. hehe


oh,disebabkan terlampau excited jalan2 menghabiskan duit dekat ikea semalam, masa beli quilt cover set (ehem2, asal barang2 bilik tidur je, terus excited kan...haha) my bf said "kalau family abang datang bulan ni gak, leh tak yang?" (merisik ye, belum nikah lagi (*_*))






hehe.


anyway, i'm hoping and praying for everything to be just perfect for me and for us both families. no more hassle, and mind bothering sangat. mahu fikir benda lagi penting...

No comments: