Sunday, August 29, 2010

akhirnya ada jugak bad news pasal majlis nanti

should i sigh?? no i should not. itu sifat tak bersyukur namanya. am glad that something terrible happen at last, bukan aku berharap ada benda buruk yang jadi. NO. tapi i sensed something weird bila macam everything went smoothly, bukan la semua perkara, tapi mostly. however, dah hujung2 hari nak menjengah ke angka dua puluh tu, dapat la perkhabaran yang kurang enak.

i'll tell in details pasal apa lepas majlis nanti. buat masa sekarang biar la aku try nak settle kan dulu hal ni. alhamdulillah dah jumpa jln penyelesaian, cuma apa yang boleh aku buat sekarang ialah hanya mampu berharap yang kesilapan sama tak berulang. penat dah ni. betul2 jaded. sampai tahap nak give up dah. tapi nasib baik masih waras lagi nak gak teruskan proses ni. gila apa nak give up nikah lagi 26 hari. tu bengong namanya. eh, tak bengong jugak la kalau konon2 ada alasan kukuh, tapi bila dah start distributing cards, takkan la nak mintak balik kot kan. gila la. dah2, jangan nak bebel yang bukan2.

memang betul2 bersyukur pada seorang kenalan yang memang real savior in life. seriously, kalau apa yg dia buat utk tolong aku ni menjadi, real success semua, insyaAllah memang aku jaja la nama dia. i'm dead serious bout that. no doubt bout it. sekarang ni aku memang pasrah gile ngn majlis aku tu. bila org tanya, how's the preparation, i just smile. tak mau elaborate lebih2. aku penat. sebab sakit hati sedikit mungkin. mungkin.

td gagahkan dan gigihkan diri akhirnya memotong kain chiffon utk dibuat veil nikah nanti. alhamdulillah, dapat gak shape yang aku nak. sekali potong je, nasib baik tak bazir2 kain. will blog bout that veil later bila dah siap. walaupun tak perfect macam pros, tapi aku puas hati, at least i made it myself. the reason buat veil guna chiffon sebab chiffon tu adalah leftover yang dibuat kain. so, daripada bazir xtau nak guna buat apa. kasi potong itu kain, buat veil. siap.

utk bertandang rasanya dah ada veil, kot(!) - aku ni tah pape, org len duk kalut fikir itu ini, aku leh jawab camtu, senget~~~ (-_-")

utk resepsi belah aku, not so sure yet how is it going to be, for the veil of course. mybe takde veil kot (!) - lagi sekali, jawapan yang tak memberangsangkan. (-_-")

sudah la, lagi banyak tulis, lagi sakit hati. BUT, i believe there's always a rainbow after an afternoon rain. always. keep me on the safe ground dear God, so that i can run faster than i can even imagine.

-------


try to nk susun2 kad kawen sebelum diedarkan. yang utk mak abah, biar diorang yang setelkan. ni tengah kumpul alamat kawan2 sekolah. gila lama tak jumpa diorang. hopefully majlis nanti jadi tempat diorang buat reunion. haha. gila syok. insyaAllah :) i know i have something to be smiled at. :)

3 comments:

Darling Aween said...

Disebalik ketenangan ada dugaan, d sbalik dugaan pasti dikurniakan pelangi dan cahaya yg bsinar.Insyaallah for all the things.good luck dear!

Nur Rawaidah Rahmat said...

pasti ada hikmhnya =) hii i;m b2b blogwalking =) nice to see ur blog :)

E F K said...

aweennye: thanks dear, insyaAllah ada hikmahnya semua tu terjadi. :)

nora: hi, tq 4 stopping by. :)