Sunday, October 3, 2010

habes dah

alhamdulillah...dah siap dah majlis dua2 belah pihak. saya tak macam b2b yg lain2. yg impi macam2, yg dapat macam2. saya cuma mahu yg mudah. dan saya dpt yg mudah. alhamdulillah.

dan saya tak plan yg macam2. even untuk honeymoon pun tak. masing2 penat. saya tak mahu pun memberatkan tubuh badan sendiri dengan kesana kesini untuk berbulan madu. tilam dimana-mana pun sama rasanya. peluk suami kat mana2 pun sama juga rasanya. oleh itu, kami sebulat suara mahu sama2 berehat dirumah menghabiskan cuti. mudah kan? :)

untuk org yg berfikiran simple macam saya, apa yang saya dapat pun dah lebih dari cukup. apa yg saya mahu, saya dapat. beruntung dah tu.

tapi untuk tidak menghabiskan cuti dengan duduk di rumah semata-mata, i lured my husbad to take some time off to get a body massage along with a foot and hand spa. he loves it more than i do. haha. me personally, love having a well groom partner by my side. sebab tu ajak gak dia pergi buat manicure n pedicure, n dia rasa awkward at first bila kuku kaki n tangan habis berkilat semua. macam gay dia cakap. haha. but i love it. suka bukan sebab kuku dia berkilat, badan berurut sume. tapi suka sebab we did it together. i hate it when i went for a massage or facial on my own. bosan. so bila dah nikah ni, i took the advantage of doing all of that with my husband, n bila dah legally married ni, nak buat massage satu bilik pun boleh. hehehe. honeymoon nanti2 jela. bila dua2 ada masa free, n ada tenaga nak bergerak situ sini.

bila ada berita gembira. mesti ada juga berita sedihnya. nenek belah mak saya meninggal pada hari khamis malam jumaat kelmarin. tak sakit tak apa. cuma perginya sendiri. tak susahkan siapa-siapa. tak juga diberitahu siapa-siapa. senyap sendiri. pergi sendiri. cuma bersyukur sempat jumpa masa hari raya, dan sempat juga melihat saya bernikah. doa saya semoga arwah nenek ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman. al-fatihah buat arwah nyai po'ah.

No comments: