Sunday, October 31, 2010

irritated

bukan pasal apa2, cuma sedikit terkilan dengan sikap sesetengah kita. saya juga mungkin sedemikian rupa sikapnya sedikit masa dahulu. tapi saya bukanlah jenis yang cepat berkecil hati, dan saya tak suka fikir jauh2, merajuk yang bukan2, sampai sendiri sakit hati.

tapi bila diri sendiri dah melalui pengalaman nak buat majlis perkahwinan, saya rasa lemas bila ada yang pertikai bila kita buat majlis tapi tak menjemput semua2 orang. i mean, do you remember everyone, i mean EVERYONE bila nak invite tetamu?no right. and even if you do remember every single person of your friends or whoever that person you wanna invite to, there are certain circumstances yang menghalang kita daripada menjemput si polan,si polan tersebut. mungkin itu majlis tertutup. mungkin itu majlis untuk saudara2 terdekat. mungkin undangan terhad. mungkin memang tuan rumah langsung tak nak jemput, sebenarnya. mungkin.

saya lemas bila nak menjawab soalan

"laa, dah kawen ke, x jemput pn :( "
"xtau pun dh tunang, tbe2 dh kawen, x jmpt pn :( "
"smpi ati x bgtau dh kawen :( "

i hate the last icon. :(

abes tu, masa ko kawen, ada aku sebok tnye knpe ko x jmput aku?nak jugak la reply cmtu, tp malas nak panjang2 cerita. i'm not that kind of a person.

lagi 1, paling tak gemar bila ada yang pertikai tak jemput tu untuk majlis pertunangan. as many would have known, an engagement in islam pun is not something you're suppose to hebah2. sebab kalau dah dikecoh2kan tapi tak sampai ke tahap bernikah, hanya akan menimbulkan aib pada kedua belah keluarga. sebab tu kalau tunang majlisnya lebih tertutup, mainly untuk family sahaja. majlis perkahwinan lain la cerita, memang patut dihebahkan pada semua, untuk mengelak fitnah. tapi an engagement? come on la. lepas tu cakap macam as if betul2 nak dtg kalau dijemput padahal diri sendiri terikat dengan kerja dan menetap nun jaun di seberang laut.

and again, saya kurang gemar bila ada yang beria mintak kad jemputan padahal deep down inside memang tak ada niat nak datang pun. memang la salah kalau buruk sangka pada orang lain. tapi as always yang aku pernah tengok, yang paling nak sangat mintak kad jemputan tu la yang tak datang. aku tak marah pun. cuma kecewa sikit. kalau dah dapat kad tu cuba la penuhi jemputan tu, unless you're in a very difficult situation where you cant even attend the ceremony as much as you want to.

dah, tu je nak bebel. :)

-----

it has been more than a month since we got married. so fast. but it only makes me wanting you more each and every single day.




i wanna be by your side for the rest of our life.

4 comments:

ati said...

haha. teringat masa mak duk sibuk anta kad jemputan aritu. mak pun bebel benda yg sama.

E F K said...

well, bese la...manusia~~~~
hehehe...ko pe cite?bz sgt eh...hehe

Darling Aween said...

lagi sakit hati...selagi tak bagi kad tak nak dtg..sbb jemput melalui mulut je tak cukup adoii..

ada yg dah sah2 tak nak dtg tapi nak juga kad siap suruh pos

E F K said...

aween: hehe, biasa la tu, dh mmg perangai tak brp nk senonoh, cmtu la jd nye...n most of the time, diorang tak rse b'slh pn buat cmtu...teruk btul, juz hrp diri sndr tak buat perangai cmtu jela...huhu