Friday, March 25, 2011

macam2

rabu lepas tayar bocor lepas langgar lubang besar siap ada besi lagi dalam lubang tu. haih~~ dugaan.
tersadai tepi jalan. call husband. hopeless nak tukar sendiri. socket wrench dalam kereta tak muat plak dengan nut tayar. haih~~ dugaan lagi.
husband pergi cari wrench yang lain.
tunggu punya tunggu, ada kereta chevrolet optra silver stop belakang kereta. dia nak tolong. very unexpected. very much appreciated by his help. tp unfortunately saiz wrench dia lagi kecik untuk nut kereta aku. tapi dia cakap dia boleh hantar aku pergi hardware store, cari saiz wrench yang sesuai. tapi aku cakap takut husband aku sampai jap lagi. so i said no to him nicely. very nice guy.
husband sampai few minutes later. tukar tayar. alhamdulillah. then tengah busy tengok tayar ditukar (ni je keje aku), the same nice guy datang semula with a different wrench. sangat2 tak disangka. baiknya dia. terima kasih banyak2.
aku rasa aku pun tak sebaik hati macam tu, nak tolong orang kat tepi jalan.


kagum dengan kebaikan hati lelaki cina tu. dah la tak tanya nama apa. cuma tau dia bawak kereta apa. no plate kereta pun tak try nak ingat. cuma ingat WLS je. takpela, aku doakan dia baik2 je. may God blessed that guy.

No comments: