Sunday, February 22, 2009

sssshhhhhhhhhh!!!


i should probably just keep my mouth shut. sometimes, i went overboard talking (rambling, most definitely) about something. never really realize it until it was too late. kalau cakap pasal benda baik kira ok la kan. but if we talks about something which is good (in my opinion) tapi it sounded bad on the others, it might probably brings out not so much of a great response.


haih. should have known that from the very beginning.


pepatah orang melayu "terlajak perahu boleh di undur, terlajak kata buruk padahnya"


these past few days, aku banyak teringat balik benda2 yang aku dah 'ter'cakap, yang sepatutnya aku tak cakap. well, mistakes happen all the times.


--------


sekarang aku rasa agak merana. sebab?duit.


takde duit memang buat hidup merana. memang betul hidup bukan semuanya tentang duit. tapi kita perlukan duit untuk keperluan meneruskan kehidupan. aku tak perlukan duit yang banyak. tak juga perlukan yang mewah2, tapi cukup sekadar menampung kehidupan hari ini, dan untuk menempuh hari2 esok. nak bayar tu, nak bayar ni. hutang situ, pinjam sini.


rasa stres.


aku mintak kerja pun orang tak panggil2 untuk di temuramah. camane?



aku nak cakap macam ada sorang selebriti ni kat majalah. *not the exact line, tapi lebih kurang macam ni la dia cakap, aku tukar sikit2 ikut keperluan aku*

"saya bukannya gadis yang materialistik. tapi saya perlukan pasangan hidup yang berkerjaya, dan berpendapatan tinggi yang boleh menjamin kehidupan saya kelak. sebab taraf kehidupan sekarang yang tinggi, memerlukan kos yang banyak."



so, maknanya apa?haha. berangan jela erina. berangan jela...


mimpi itu indah. tapi bila tersedar jangan pula kau melatah :)



No comments: