Saturday, April 3, 2010

trying to get things done, before i leave

oho...byk benda lagi tak setel...nak marking lab report student yang berlambak-lambak tu lagi...haih~~~

nak balik seminggu je pun, tapi before nak balik tu la banyak benda nak kena siapkan. haih~~~

berusaha lah!!!!

--------

btw, ingat lagi entry ini??

ini hasil daripada inspirasi itu. tapi as i mentioned before, perempuan gila lace ni tak reti nak buat se-kreatif perempuan itu. so yang termampu adalah keluarkan duit beli kain lace yang rasa tak berapa murah tapi mana nak dapat lace murah kan, so patch sahaja ke atas kain tersebut. hmmm...mudah begitu, tapi tak semudah itu ye puan-puan, banyak masa yang dicurahkan ke atas kain tersebut tapi saya sangat suka hasilnya. :)



ini kaki baju tersebut. lace dia lebar gak, sebab tu nampak besar, yg melingkar2 bunga ke atas tu sebab kunun2 mahu nampak menarik. gigih gile~~~

ini pulak lengan baju yang segigih mungkin dijahit manik kecik2 tu diatasnya~~~
mahu tambah manik2 lagi gamaknya. macam kosong sangat
ini pulak gigih jahit manik2 hitam tu kat lace area bustline. gigih ye, gigih~~~




note: this is not supposed to be my engagement attire. no, it is not. it started out as any other kain plain yang aku tah kenapa macam nak beli hari tu kat kamdar, then pergi anta kat tailor, ckp design camne nak buat semua, sampai bf tanya nak buat apa tempah baju tu, aku pun tak tau nak jawab apa, aku cakap "suka2 je"...boleh tak jawab camtu je???hahaaa

anyway, come to the day when both of us decided nak nikah, then it strucks me that aku nak upgrade baju ni jadi baju runway kat karpet merah...ecece, poyo ko nak jalan atas red carpet kan...haaaaaa

so, thats when all the lace patchment work starts, mulanya baju tu cuma sehelai baju ala2 jubah kosong yang cuma dijahitkan lace seinci lebarnya di area bustline. itu sahaja. then, bila dah ada idea nak buat camana, de lace hunting bermula...haha, n eventually i found what i want and the work starts. penat wei, penat bahu duk menjahit tangan lace tu, sampai kebas punggung aku duk mengadap benda alah tu, n when i'm concentrating doing something, aku sangat la tak kesah pasal benda lain. masa ni la, ignorance terhadap bf sendiri berlaku. BUT luckily, dia faham aku camana, dia faham aku suka gila dengan benda yang aku buat, so he ends up biarkan aku wat pe yang aku nak buat, bila aku dah penat baru aku pegi cari dia, msg ke, call ke, dating ke...stuff like dat la...i'm not a multi-tasking person, no i'm not, eventho beberapa kali cubaan dibuat untuk nak membuktikan aku ada kebolehan multi-tasking tu, tapi hampa jua...huhu, camane nak jadi mommy ni nanti???

anyhow, bila dah siap, duk tergantung diam2 jela kat cloth cover dalam almari tu. sayang punya pasal, sanggup tu pegi cari cloth cover, jmp la yg murah 9.90 kat ikea, 1 besar, 2 kecik.

ok, bila dah duk diam2 dalam almari tu, come to a time when his families dah decide nak dtg merisik+tunang semua kan, i got clueless on what to wear for the occasion, aku ingat mula2 nak pakai sempoi je, sebab dalam kepala otak dah fikir baju yang aku buat tu nak reserve untuk majlis kenduri je nanti. but then, kita cuma merancang kan, Allah punya plan gak yang menjadi. knowing that his mother dah pun belikan kain juga untuk majlis kenduri kitorang, therefore baju yang aku buat tu dah tak tau nak pakai kat majlis belah mana. huhu

and one day, my bf said "pakai jela baju yang syg buat tu utk tunang, penat2 syg tampal lace semua, takkan la nak simpan je kot".

and well folks, itu la dia cerita baju tu. heh. macam karangan sekola rendah.

yes, being a non-traditional believer (sangat), aku bercantik-cantik juga nak tunang nanti. tunang je pon. haih~~~

semalam, jenguk fesbuk kawan sekola lama, baru terjumpa, sempoi nak mati cara they got engaged. pakai baju biasa2, macam nak g kenduri kawen camtu la, yang laki tu siap pakai macam nak kuar g tgk wayang jela simplenya. mak laki tu sarung cincin, dah siap. takde la nak duk bersimpuh berbalas pantun la, bersirih junjung la, bertepak sireh la, berpelamin la, berkhemah siap la. haih~~~

aku nak macam tu, tapi tak dapat macam tu pun. macam org tunang biasa gak. haih~~~ ni mengeluh bukan sebab gila sangat nak jadi out-of-the-ordinary or nak sangat jadi lain dari orang lain. TAK. aku mengeluh sebab bersusah payah pada benda yang rasanya irrelevent. haih~~~

call me ungrateful, call me whatever, tapi aku memang tak nampak significant nya. daripada konon2 nak jumpa between families je, daripada konon2 mcm luncheon biasa, terus jadi macam kebiasaan, penat pikir. sekarang ni, me n en.bakal tunang cuma pikir, ikutkan je. malas dah nak bagi pendapat. sebab nanti pun dianggap penderhaka adat. yes, derhaka adat ye.

btw, i couldnt agree with the statement "biar mati anak, jangan mati adat" full of crap thing. fin

kang nanti aku cakap lepas, orang ingat aku ni perempuan gila. tak reti jaga adab. mak abah tak besarkan aku jadi perempuan camtu ye.

p/s emo. bkn malu jadi melayu, tapi ini pendapat peribadi, jangan terguris hati pada yang membaca. coz i'm not judging you, i'm being judgemental to the one creating this from the very beginning. full of crap.

No comments: